Animated Hello Kitty Princess Lyana's Diary: Impian

Tuesday, May 8, 2012

Impian


Semua orang ada impian kan? Termasuk jugak aku. Bila berfikir tentang impian sendiri, mula la hati membuak-buak rasa bersemangat tu datang tiba-tiba tanpa dipaksa. Rasa nak belajar bagi berjaya jugak-jugak sebab nak capai impian tu J aku harap semangat aku bukan macam hangat-hangat tahi ayam saje, aku nak kekalkan rasa itu sampai aku berjaya satu saat nanti, inysaAllah, aminn...........

Nak tau apekah impian saye? *wahh bajet macam retis kauu Yana!
Dan kalau diizinkan Allah, aku berharap dan berdoa agar aku............. :

Ø  Menunaikan umrah & haji bersama keluarga.

Ø  Memiliki kereta idaman aku which is ‘Suzuki Swift’.(aku nak bawak adik-adik aku pi jalan L)

Ø  Memiliki kamera Nikon DSLR. (sebab aku obvious gila dgn photography)

Ø  Melengkapkan segala kelengkapan rumah untuk keluarga aku.

Ø  Bercuti ke Paris.

Ø  Mempunyai duit simpanan dalam bank.

Ø  Memiliki perniagaan yang maju.

Ø  Mempunyai pekerjaan tetap.

Ø  Nak rumah sendiri.

Ø  Bertemu jodoh dengan seseorang yang mencintai Allah lebih dariku.(supaya dapat membimbing diri ini)

Ø  Membesarkan anak-anak suamiku dengan penuh kasih sayang dan didikan agama yang penuh.

Ø  Hidup bahagia, sakinah, mawaddah wa rahmah bersama bakal suami nanti J

Ø  Keluargaku bahagia seperti keluarga orang lain.


Amin…*tolong aminkan sekali ye.
Adakah akan terlaksana semua impian-impian aku kat atas tu? Hanya Tuhan yang tahu kan.  Tapi tanpa usaha dan doa mustahil akan tercapai segala hajat kita.  Jadi, mulai hari ini aku akan sentiasa muhasabah diri dan sentiasa mengingati tujuan aku hidup atas muka bumi ni, bukan lah untuk dunia semata-mata tapi akhirat yang utama.  Semoga Allah permudahkan segala urusan anda-anda semua, sahabat-sahabatku, kaum kerabatku, dan juga hamba-Mu yang alpa ini. 

                                                              * aaaa nak capai semua impian...aaaaaa

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah ke sini :)
Pls leave your brilliant idea, ok dear:D