Animated Hello Kitty Princess Lyana's Diary: Bye2 MDS

Friday, May 18, 2012

Bye2 MDS


Alhamdulillah.. akhirnya tamat sudaa latihan industri aku selama 6 bulan sejak 19.12.2011 sampai la 
semalam 18.05.2012.  semua kawan-kawan aku pakat duk update status kat fb dah tamat l.i..sedih
laa..seronok la..aku ja malas nak update sebab aku rasa sama ja dengan semua orang.  Hari terakhir aku 
semalam memang sibuk sangat! Xmenang tangan la bak kata orang.  Sebabnya semalam semua orang tak 
dak kat pejabat.  Semua pi dewan ada taklimat SPR.  Ada tu ada, aku, Wani, pelajar praktikal lagi 2 orang, 
abg Zaim, Angah jaga kaunter kat bawah dan En. Fathil.  Kalau ada perompak atau perogol bersiri mai 
memang tak selamat la kami kaum2 hawa masa tu.  Pagi-pagi sebelum waktu pejabat lagi aku diamanatkan
 untuk menjadi operator telefon “full time”.  Haaaa? Tak berdaya nak say “no”.  takpe la hari last apa 
salahnya berbakti dan kutip pengalaman selagi mampu kannnnnnn.  Dah tu aku kena call semua PBT daerah
 Perak ni untuk Pesta Rakit 1 Perak nanti ni sebab nak sahkan kehadiran depa.  Mula-mula memang cuak, 
cakap pun tergagap-gagap wey.. tapi dah lama-lama tiba-tiba aku rasa macam dah ‘expert’ (kembang 
seketika… ) time kasih Cik Nor ku sayang sebab bagi banyak tugasan yang mencabar dan tak pe, saya 
suke sebab bagi banyak pengalaman untuk saya :D Tapi bukan tu saja la..sat-sat ada orang call, mula la aku
 gelabah.  Tapi aku gagahkan diriku jua, haha! Lantaklah bukan depa tau yang depa duk cakap ni dengan 
student praktikal kan.  Dalam masa yang sama aku kena rekod faks yang masuk, layan pelanggan yang mai, 
sebab aku duk kat pintu depan. Wani dengan bebudak dua orang lagi tu duk bersembang kut belakang.  Ye
 lah hari last kan, aku faham.  Memang lain sangat la hari terakhir praktikal aku kat sini.  Tak de majlis pepisahan pun semalam untuk kami, sob..sob… sebabnya buat minggu depan!!! Weeeeeee~~ makna kata kena mai lagi tapi sebagai orang luar la noo. Jangan Cik nOr suruh kami potostate keja dia dah la time tu ( waa cekik luuu..huhu) bukan tak sudi ye tapi tolong hormat sikit, kami tetamu time tu tau.

last day as a practical student :)


Nak dijadikan cerita, helmet wani kena curi a.k.a ditukar dengan helmet buruk.  Camni, sedang aku duk tengok kat luar tingkap, nampak kelibat dua orang budak laki berpakaian t-shirt hitam dan yang paling tak tahan selipar warna pink. Dua-dua berpakaian sama, sedondon la katakan auuuuuwwww! Aku pun panggil la wani sebab nak suruh tengok depa.  Tiba-tiba salah sorang budak laki tu mai dekat kat moto aku.  Haaaaaaaah! Aku pantang ni (ko pe hal budak!! Aku cakap dari atas) tiba-tiba dia tengok keadaan sekeliling dan dengan suka hati mak bapak angkat dia, buleh dia tukar helmet dia dengan helmet wani.  Helmet pulak jenis sama, MS tapi of kos la helmet wani lawa lagi dari budak tu. Apa lagi…lepas tu kami pi settle la dengan orang pejabat.  Rupanya budak tadi tu mai nak bayar sewa padang.  Petang tu jugak kami pi tunggu tepi padang tengok depa main bola walaupun depa tengok pelik sebab kami ja pompaan kat situ ( hey memang kami tak ingin la nak mai, sebab terpaksa je ye, tolong sikit, ahaks!) habis game depa aku tanya la budak tu, memang dia tapi yang tukar helmet tu kawan dia.  Takpa, nanti en. Khairol pi ambik helmet tu sebab area2 dia ja rumah budak tu.

Begitu lah betapa tragiknya hari terakhir aku praktikal kat MDS.  Sesungguhnya banyak sangat kenangan yang tercipta di situ.  Pahit, manis, suka, duka, ketawa, bergaduh, benci, geram, teruja, kembang semangkuk, dimarahi, difitnah semuanya menjadi satu memori untuk aku. TERIMA KASIH semua kakitangan MDS! I love you all.

p/s: masa untuk siapkan report, mencari kerja part-time, dan jumpa org tersayang!!!weeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah ke sini :)
Pls leave your brilliant idea, ok dear:D