Animated Hello Kitty Princess Lyana's Diary: Perkenalan Pertama

Thursday, October 20, 2011

Perkenalan Pertama

Salam sahabat2 semua,

Buah cempedak d'luar pagar,
Ambik galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar*berblogger*,
Andai salah tolong tunjukkan :)





Sebelum diri ini melangkah lebih jauh, eloklah kiranya d'mulakan dengan sesi suai kenal diri ini..

Nama Pelengkap Hidupku : Jamilah bt Hasyim & Zainal Abidin bin Mat Esa.
Nama diberi : Norliana (bermaksud cahaya kelembutan..,*alhamdulillah)
Detik diri ini keluar dari rahim ibuku : 27 Januari 1992, Jam 2.53 minit pagi, Hari Khamis.
Syurgaku : Taman Cempaka, Selama Kedah, Kedah Darul Aman.
Perjuangan menuntut Ilmu : SK Selama Kedah(dari Pra-Skolah - Darjah 6)
SMK Selama Serdang (dari Form 1 - Form 5)
SMK Serdang ( Pra-U Rendah*tp kejap je)
Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis (terbaru)
Impian & Harapanku : Berjaya dunia, berjaya akhirat.Aku ingin menjadi spt mujahidah islam, saidatina Aisyah R.a, dan ingin mencontohi diri beliau agar dptku memberi manfaat kpd insan lain. InsyaAllah..aminn..

Seperti insan yang lain, aku juga insan yang tak sempurna, xpernah lepas dari dosa,..namun, aku yakin, aku mampu berubah menjadi lebih baik dari hari semalam..aku tak ingin mengingati kisah lampau, yg sememangya memberi 1001 pengertian dan petunjuk buatku. Apa yg pasti, aku sudah temui cahayaNya..aku yakin dgn jalanku ini, aku bersyukur di atas nikmat dan ujian yg telah ku tempuhi. Semoga hati ini dipandu ke arah jalan yg diredhai..aminn..



2 comments:

Terima Kasih sudi singgah ke sini :)
Pls leave your brilliant idea, ok dear:D